Zaterdag 12 augustus

13 augustus 2017 - 福住里, Taiwan

Hallo Allemaal

Vroeg opgestaan om  met elkaar in een restaurant in de buurt te gaan ontbijten.Gebruikelijk is dat er wordt gereserveerd en dat je een uur of anderhalf uur de tijd hebt om te eten. Gezellig en lekker. Iedereen redelijk op tijd aanwezig. Ook Jelmer en Phoebe waren present. Op het programma stond verder de Taipei 101.Tower 101101 uitz Het is het op vijf na hoogste gebouw van de wereld en is  508 meter hoog en was klaar in 2004.

Spectaculair was het zien van de grote ijzeren kogel die het gebouw in balans houdt bij een aardbeving of een typhoon

Ter vergelijking,  het hoogste gebouw  is 1000 meter en staat in Saoedie Arabië .Het uitzicht was geweldig. Wat ons opviel was de relatieve laagbouw .NewYork is alleen maar extreme hoogbouw. Ook de drukte op de wegen is te overzien. Veel lege en kale  stukken die niet bebouwd zijn. Een wat graauw aanzien. Ik mis de vrolijke kleurtjes van Zuid Europa  en de rode dakpannen van Nederland

De dag verder doorgebracht met regelmatig in een restaurantje zitten om lekker in de koelte te zijn. Terrasjes zijn er niet . Daarvoor is het veel te warm. De meeste mensen dragen een hoedje en vrouwen  een paraplui tegen de zon. Dus morgen een hoedje kopen

Overigens de foto,s volgen nog. De techniek  laat ons namelijk  enigszins in de steek.

Vanmiddag naar het  Electronica district geweest. Reint had gehoopt op de gadgets maar dat viel  tegen. Vanavond bezoeken we een bekende  Nightmarket. Lekker smullen is de bedoeling.

De bekendste Nightmarket van Taipei  ,de Shilin Market,NachtmarktNachtmarkt2  hebben we bezocht. Het is een combinatie van diverse kermisattracties zoals ballen gooien; schieten op ballonnen enzovoort en eetkramen. Sommige waren uitnodigend. De nationale vrucht is de mango.heerlijk, dus we hebben volop mango gegeten. Ook afgezet wat de prijs betreft overigens.We hebben in een restaurantje gegeten . De stalletjes hebben we gelaten voor wat ze waren.

Opvallend is dat er nauwelijks troep op straat ligt terwijl er in onze ogen veel te weinig afvalemmers zijn. Mensen die op straat of in restaurants teveel drinken zie je niet; ook wordt er nauwelijks op straat gerookt.

Politieagenten zie je,  maar zijn  in verhouding  tot  grote mensenmassa,s in ons land, nauwelijks aanwezig.

Op naar de volgende dag. plannen te over