Maandag 21 augustus

21 augustus 2017 - 福住里, Taiwan

Lieve ex reisgenoten en andere lezers. Het verslag komt in eerste instantie zonder foto,s binnen; daarvan krijgen jullie bericht. Vervolgens plaatsen we de foto,s erbij en dan krijgen jullie geen bericht. Dus indien je het leuk vindt maar even terugkijken.Basket budda

Vanmorgen uit onze luxe verblijf in Kenting vertrokken. Het beloofde een fraaie tocht van de zuidkust door de bergen en langs de kliffen van de oostkust te worden. DIt viel enigszins tegen doordat het eerste deel van de reis de bergen wat verscholen gingen achter de regen en het 2e deel er geen uitzichtpunt meer was omdat er een derde rijbaan wordt aangelegd en dit duidelijk een enorm meerjarenproject is dat kilometers lang alle uitzicht belemmert. Ow1Ow2Ow3Ow4Ow5

Maar een ontmoeting met een Taiwanees echtpaar van ongeveer onze leeftijd maakte alles goed.  We werden uitgenodigd voor een op een ingenieus campinggasachtig systeem thee te komen drinken met hen. Onderwijl met de vertaalapp. hebben we elkaar het een en ander duidelijk  kunnen maken.

Hoe verder we langs de oostkust noordelijker reden hoe scherper het contrast met de luxe van Taipei en Kenting duidelijk werd. Armoedig doet dit deel van Taiwan aan. Huizen worden gebouwd en niet onderhouden. Veel huizen zijn eigenlijk alleen muren met golfplaten.  Ook ligt er meer vuil op en langs de straat . Opvallend zijn de vele stalletjes waar de zoete appel de zogeheten Boeddha wordt verkocht. Een vrucht uit deze regio. Smaakt enigszins naar banaan. Fruit

We kwamen al vroeg in de middag bij ons resort aan. Een gebied waar het toerisme volledig op zijn retour is.

Ook het verblijf oogt als vergane glorie.Het zou een hotel met Spa zijn. Die is er dus niet meer. En verder met een heet waterbron.  Dat klopt. Je mag als gast daar eenmaal gebruik van maken, net alsof dat water geld kost.Verl1Verl3

Eerst maar eens een dorp opzoeken met een eetgelegenheid. Dat is in deze regio niet zo gemakkelijk te vinden. Langs de kust in Tautin vonden we een eettentje waar we een soort pannenkoek aten wat erg lekker was maar ook heel vet.  Sna1Sna2Sna3

De hotelkamer is accoord. Netjes en met een balkon waar ons wasje droogt in de warme wind.

We hebben heerlijk van de warmwaterbron gebruik gemaakt met jawel verplichte en dus gekochte badmutsen van  1 euro 40   per stuk.Badm

morgenochtend verder langs de oostkust richting het noorden naar Hualien waar we 2 dagen zijn.

1. Wil Arends:
    21 augustus 2017
    Super outfit!! (Badmuts dus) Als je twee keer naar de bron was geweest had je nog een gelegenheid gehad weer een badmuts te kopen. Gemiste kans dus....
  2. Pieter Leever:
    21 augustus 2017
    Basketbal een geschenk van Boedha?
    Variatie genoeg, deze reis, zo te zien. Het blijft leuk, jullie reis zo te volgen.
  3. Berend:
    Janke,
    Bezorg ons niet teveel info, anders heb je straks niets meer te vertellen. Het blijft leuk hoor, echter de weersomstandigheden worden iets anders. Take care
  4. Hanna:
    21 augustus 2017
    Jeetje dan verwacht je de place to be.. wat niet zo blijkt. Gek eigenlijk want daar wordt wel mee reclame gemaakt! Nou ja Hualien is weer een heerlijk stad je! Succes en geniet!! Kus ons
  5. Ineke Schuringa:
    21 augustus 2017
    Volgende week die badmuts ook op naar Borger, Reint?
    Staat je goed !!