Dinsdag 22 augustus

22 augustus 2017 - 溫泉村, Taiwan

Na een ook al niet al te best ontbijt , met overigens  heerlijke koffie, zijn we snel vertrokken uit deze troosteloze omgeving. Goed geslapen overigens.In de stromende regen Onregbij een graad of 28 verder langs de oostkust naar het noorden gereden. De bergachtige omgeving was wel heel bijzonder met wolken die tegen de bergflanken aanhingen. Duidelijk werd dat we in een andere omgeving kwamen. Het gebied van de boeddha appel verlieten we om in de rijstvelden cultuur terecht te komen.Rijst Het oogt welvarend. Mooie huizen tussen de rijstvelden. Om niet alleen maar recht toe recht aan naar de volgende bestemming Hualien te reizen zijn we op goed geluk de bergen in gereden.  Bergw1In eerste instantie om foto,s te maken van de rijstvelden maar al rijdende in de regen op kleine misschien wel enigszins gevaarlijke weggetjes zijn we verder  omhoog gegaan.Bergw2Bergw3Bergw4Bergw5 De stilte, de vogelgeluiden en de geuren van de warme, vochtige  bossen is niet te beschrijven.

Uiteindelijk kwamen we aan bij geweldige velden met lelies . Wat een adembenemend gezicht al die bloemen zo op de flanken van de bergen.Lelie1Lelie3 De lelies worden geoogst en in de voedingsindustrie verwerkt .Ijs1Ijs2

In Hualien stond ons de verrassing van een goed geoutilleerd  hotel te wachten. Wat een professionele ontvangst en wat een heerlijke kamer en  dat 2 nachten !. Nog even Hualien in geweest in de stromende regen.Janke r Dumpling en dumplingsoep gegeten voor  2 euro 38 Dumpling1Dumpling2Dumpling3daarna koffie gedronken bij Starbucks voor 9.68 . Tja verschil moet er zijn.

Morgen maar eens zien wat Hualien en omgeving te bieden heeft. Het is het gebied waar verschillende soorten marmer van daan komt heb en we begrepen. Ook Tarokokloof schijnt de moeite waard te zijn.

1. Ineke Schuringa:
    22 augustus 2017
    Wat een mooi gezicht die lelievelden!
  2. Liesbeth:
    22 augustus 2017
    Zo te lezen hebben we toch nog veel gemist van Taiwan. Maar je kan niet alles in korte tijd. Tarokokloof is pittig om te wandelen zus. Maar er zijn veel mogelijkheden. Liefs uit Bolsward .
  3. Berend:
    22 augustus 2017
    Tel je zegeningen en niet je blaren, maar het wordt een mooie wandeling.