Reis en aankomst Taipei donderdag 10 augustus

10 augustus 2017 - 福住里, Taiwan

Rudie en Elyanne hebben ons naar Assen gebracht en van daaruit met de intercity naar Schiphol. Emma werkte in Amsterdam en heeft nog gezellig een wijntje met ons gedronken en ons uitgezwaaid.. De extra beenruimte die we hadden geregeld kwam goed van pas.Heerlijk om de benen te kunnen strekken en ook prima om wat rond te kunnen  lopen.De bijna 12 uur vliegen  was mede daardoor  prima door te komen. Ook de catering van de KLM liet niets te wensen over. Goed verzorgd. Bij aankomst ongeveer 2 uur ,s middags Taiwanese tijd sloeg de warmte ons tegemoet. Dat zal ook nog wel wennen blijven want het is onvergelijkbaar warm ten opzichte  van Europa. De vooraf geregelde taxi  stond ons op te wachten en we werden door een zeer ervaren chauffeuse naar en door Taipei gereden naar het ARK hotel.

Onderweg viel op dat de hoogbouw nogal blokkering is en ook grauw, ook de laagbouw bestaat uit blokken beton. Bovenop de flats zie je  regelmatig bouwwerkjes die enig cachet geven. Het Ark hotel is prima. Zeer gastvrij en behulpzaam. Doordat de familie al enige dagen in Taiwan is nemen we graag tips aan van hen.

Na wat rondgeslenterd te hebben in de omgeving  ,waarbij de winkeltjes met het  grote assortiment aan gezichtsmaskertjes, opviel zijn we op aanraden van Jelmer wezen eten in een restaurantje waar we Dim Sum hebben gegeten.Een ervaring op zich. je geeft door welke "tapas" je wilt eten en vervolgens krijg je een nummer en mag je drie kwartier wachten voor je naar binnen kunt. Maar dan krijg je ook wat. Heerlijk wat een enorm smaakvolle maaltijd in een zeer vriendelijke ambiance. En de potten thee worden voortdurend aangesleept.

Nu volledig uitgeteld op bed. Om kwart voor negen. Op naar dag 2. Ook de familie zien we in ieder geval morgenavond,

1. Pietsje Bakker:
    11 augustus 2017
    Vinden jullie het goed dat ik het Omke Sjoerd en Tante Pieta
    ook laat lezen?
    Geweldig bedankt voor het eerste verslag. Ga volop genieten en
    groeten aan de hele familie !
  2. Liesbeth:
    12 augustus 2017
    Hallo zus . Fantastisch dat je dit reisverslag doet. Wij zijn hier nu precies een week en wat hebben we al veel meegemaakt. En inderdaad tips aan jullie kunnen doorgeven. Nu heerlijk een weekend met zijn twaalven. Op naar je volgende reisverslag. Ik weet zeker dat je veel kan vertellen.