Dinsdag 15 augustus

15 augustus 2017 - 福住里, Taiwan

Om 9 uur werd de auto Auto gebracht. Ronduit spannend om in Taipei te gaan rijden, temeer daar de weg vol is met snel rijdende scooters en er zowel links als rechts wordt ingehaald.

Kortom allebei weinig geslapen.Och dat rijden in Taipei doen we wel even, valt vast wel mee. Het meest lastige is het niet gewend zijn aan de rijstijl van de Taiwanezen. Veel scooters die snel rijden op de autobaan.  Zowel auto,s als scooters die links en rechts inhalen. Kortom je moet werkelijk overal opletten .De drukte is nog te doen. Wel duurt het erg langvoor het echt enigszins rustiger wordt. Het is niet alleen Taipei maar ook de voorsteden die de drukte veroorzaken.

Na een uur of drie rijden kwamen we in het binnenland  van Taiwan aan in het zogenaamde Sun Moon Lake district. Sunmoonlake

We hebben ingecheckt en hebben wat rondgeslenterd in dit havenplaatsje.ons progamma van morgen hebben we doorgenomen.

Met een boot de drie havenplaatsjes aandoen. Ook willen we een van de mooiere tempels bekijken.. Het is de moeite waard foto,s hier te maken dus we zullen zien.

Wat het eten betreft zijn we verwend geraakt. Het streetfood was niet denderend. Het doet ook nogal toeristisch aan en tegelijkertijd oogt het wat verlopen.  Vroeg slapen hadden we bedacht.

1. Marije:
    Hoi Janke en Reint,
    Hie is het weer daar? Nog steeds een graad of 10 kouder dan in Taipei?
    De omgeving is er rustiger! Welk hotel zitten jullie? Vlakbij Richforest?
    Fijne dagen en wie weet zien we elkaar in Kenting.
  2. Pieter Leever:
    15 augustus 2017
    Ontzettend leuk, zo'n blog. Wat moet dat bijzonder zijn geweest een huwelijk in een totaal onbekende cultuur. En nou nog een leuke reis er aan vast knopen. Ik hoop voor jullie, dat het in het binnenland beter uit te houden is. Krijgen we nog een foto te zien van jullie met hoedje?
  3. Ineke Schuringa:
    15 augustus 2017
    Gelukkig dat jullie terug niet weer helemaal door Taipei hoeven!
    Is het daar idd koeler?
  4. Hanna:
    17 augustus 2017
    Hey reint en janke! Ik heb me aangemeld wij zullen niet meer treffen dus ik volg jullie :) . Ben benieuwd naar de komende plekken :). Rustig aan reizen hè. . T is warm zat enne iedere night market is ongeveer t zelfde ;). Geniet! Hebben wij ook gedaan xxx